V Ostravě se otevřela nová restaurace. Mezi mnohými se ale výrazně odlišuje. Jak svým zevnějškem, tak interiérem. Když vstoupíte dovnitř, jedna z prvních věcí, které si všimnete je průsvitná střecha. Mě to úplně očarovalo.

Byl jsem rád, že jsem mohl sledovat, jak krok po kroku vzniká restaurace 49. Klient mi vyprávěl, že chtějí být jiní, než klasické restaurace. Že budou chtít šokovat. A myslím, že samotným vzhledem se jim to už podařilo.

Tvorba loga

Čistě textové logo jsem vytvořil z písma Axis (font vytvořil Jean Wojciechowski). V prvním roce se používala pouze varianta bílá na červeném podkladu. Pro sociální sítě, pro billboardovou kampaň i letáky. A taky na webu.

Návrh webu restaurace 49

Úvodní stránka webu byla minimalistická. Pouze červená a bílá a přijíždějící nadpis italsko-francouzská restaurace. Klient byl nadšený, protože se chtěl odlišit. A to se povedlo. 

Grafický návrh pro jídelní a nápojové lístky

Pro jídelní a nápojové lístky jsme zvolili odstín modré a kávové. Byly to barvy, které se promítaly v interiéru. Červené nápojové a jídelní lístky klient nechtěl. Chtěl trochu utlumit barvy a nechtěl, aby nápojáky na stolech “křičely”. Po pečlivé úvaze jsem zvolil odstíny modré a kávové. Modrá v interiéru byla šatní stěna – výrazný prvek a pro kávovou mě inspirovaly dřevěné prvky. Židle, stoly a poličky. Grafiku kreslených andělíčků na pozadí jsem netvořil já. Byla součástí kachliček, které vítaly návštěvníky venku. Říkal jsem si, že to krásně propojí exteriér s interiérem. 

Pro rozměr nápojových a jídelních lístku jsme zvolili čtverec. Kompaktní a méně tradiční formát. Čtverec se promítal i do loga a do vizitek. 

Návrh jídelních a nápojový lístků pro restauraci 49 v Ostravě

Firemní identita napříč všemi komunikačními kanály

Postupem času jsem vytvořil i dárkové poukazy. Veškerý design se promítal na všechny propagační materiály. 

PICI je druh italských těstovin. Restaurace 49 těstoviny nekupuje. Všechny si vyrábí ručně. Při představení nových druhů těstovin využil klient papírového jednorázového prostírání formátu A3. 

Majitel restaurace mi vždycky říkal: “Co nevyvolává emoce, je průměrné, zapomenutelné, nevýrazné”. A pak ještě dodal: “Musíte šokovat. Lidi to budou milovat nebo nenávidět. Potom se o tom bude mluvit.”

Grafické práce a tisková příprava:

logo, návrh webu, nápojové a jídelní lístky, dárkové poukazy, vizitky
místo: Čs. Armády 49, Michálkovice, Ostrava

Autor článku

Marek Vlček

tvůrce firemních identit

Grafikou a marketingem se živím od roku 2007. Z toho posledních 8 let výhradně tvorbou firemních identit. Pomáhám firmám s propagací. Aplikuji dlouholeté zkušenosti z výroby reklamy a tisku do komplexní propagace. Navrhuji loga a veškeré další grafické výstupy s tím spojené.