Kluci z Řeznictví u bobra mě poprosili, jestli bych nevymyslel obal na jejich prémiový produkt – sušený salám. Sešli jsme se v kavárně, kluci donesli nějaké konkurenční obaly. Řekli mi, co se jim líbí, co ne, jakou mají představu a chtěli, abych jim k tomu něco řekl. Potřeboval jsem čas na rozmyšlenou. Bylo zde plno proměnných a vnějších faktorů, které budou ovlivňovat přepravu a manipulaci.
Nakonec jsme se sešli podruhé. Říkám jim, že produkt by měl jít vidět, ať nekupuji zajíce v pytli. Nesmí v obalu lítat, jinak nám to bude komplikovat dopravu a manipulaci s produktem. A pak jsme se bavili ohledně odlišitelnosti a taky proveditelnosti obalu.
Takže následovala řada telefonátů s výrobcem krabiček, zjišťování materiálů, možných výseků do krabice, kolik stojí vlastní výseková raznice apod. Na začátku to vypadá jednoduše, ale často je za tím rozsáhlá produkční práce. A vše limituje určitý budget na výrobu krabic. Není problém vyrobit nádhernou krabici, ale problém je optimalizovat náklady. Vymyslet to tak, aby byl klient spokojený a aby to zbytečně neprodražovalo produkt.
Tvar výsekové raznice na míru
Pustili jsme se do návrhů výsekové raznice a propojení názvů Bobrota s typickými řeznickými nástroji. Pak jsme už mohli tvořit návrhy krabic. Zpočátku jsme navrhovali recyklovaný kartón a později jsme zkoušeli návrhy s bílou lepenkou. Ta podle výrobců byla opatřena voskovanou vrstvou, lépe odolávající mastnotám.
Odlišení produktových řad jednotným designem
Než se vrhnete do návrhu obalu, napište si tyto body a zkuste si na ně odpovědět:
1) Cena obalu
2) Manipulace s produktem
3) Skladování
4) Je obal nutný? Nejde to vyřešit a odlišit např. jen prstýnkem? (viz níže)
Za každé sdílení budu moc rád. Díky!
Autor článku
Mára Vlček
tvůrce firemních identit
Marketingem se živím 13 let. Z toho posledních 5 výhradně tvorbou firemních identit. Pomáhám firmám s propagací. Aplikuji dlouholeté zkušenosti z výroby reklamy a tisku do komplexní propagace. Navrhuji loga a veškeré další grafické výstupy s tím spojené.