branding & UX/UI designer
“Řeknu ti 4 věci, proč byste měli ve vaši firmě uvažovat o online manuálu a 2 věci, které totálně zabíjejí firemní značku”
V Dopravní podnik Ostrava se podařila skvělá věc. Začneme naplno ukotvovat jejich značku v Brandcloudu. Velké díky Karel Drašnar za osobní proškolení týmu. Ačkoliv Brandcloud používám osobně dva roky, tak jsem o spoustě věcí nevěděl.
Základní 4 jsem tady sepsal, abyste pochopili celou myšlenku, jak posílit vaší značku pomocí tohoto nástroje.
Ta doba, kdy se tvořila PDF, ještě super složitě v Indesignu už je fakt za náma. Jako grafický designér vím, jak je někdy problém se dostat k potřebným materiálům nebo jak je obtížné právě z PDF “vykostit” potřebná loga. A není nic jednoduššího, že jsou dostupná vždy, online, kdekoliv si je stáhnu i s patřičnými soubory
Soubor 20 až 30 nejlepších fotek tvé firmy, zaměstnanců nebo produktů – tohle by mělo být nutností každé větší firmy. Veřejně pro novináře i pro grafiky, aby mohli rovnou návrhy dělat s vašima fotkama.
Zpřístupnění všech dokumentů, hlavičkových papírů a šablon na jednom místě pro všechny zaměstnance. Značku tvoří lidé uvnitř značky. Oni by měli mít taky na paměti, že budování značky je obrovskou hodnotou firmy, jakékoliv tříštění jde proti filosofii firmy.
Pokud má tvá firma pobočky, tohle je skvělá možnost, jak jim dát přesná pravidla o vzhledu výloh, vzhledu interiérů, patřičných dokumentů, tiskovin a reklam ke stažení k výrobě
“A slibované 2 věci, které totálně zabíjejí značku”
Každé oddělení si jede svoje, tzv. na pankáče – protože se jim to tak líbí – NE! Líbí je subjektivní, značka se musí řídit. Značka je autobus, na každém sedadle sedí jeden atribut značky a řidič je pouze jeden. Nemůžete vozit značku 6 osobními auty. Ty mezi sebou špatně komunikují, jeden jede rychleji, druhý se staví ještě na nákup,
branding a UX/UI designér